Atrybuty środków trwałych i wyposażenia z pliku Excel |
Funkcja umożliwia wykonanie importu atrybutów dla środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia z pliku Excel.
Wzorcowy plik Excel dla funkcji dodatkowej |
Instalacja funkcji dodatkowej:
- Pobrać funkcję dodatkową - plik w formacie XML (link do pliku zostanie przesyłany w wiadomości email).
- W programie Comarch ERP Optima wybieramy opcję Księgowość -> Ewidencja środków trwałych -> Funkcje dodatkowe -> Konfiguracja funkcji dodatkowych.
- W zakładce "1.Ogólne" ustawiamy się w gałęzi drzewa: Procedury -> Lista środków trwałych.
- Klikamy prawym przyciskiem myszy wybierając z menu kontekstowego opcję: "Importuj zestawy z pliku XML".
- Po pojawieniu się okienka "Import zestawów wydruków" klikamy na przycisk "Wykonaj" (ikona z piorunem)
- Wskazujemy plik XML funkcji dodatkowej (plik XML rozpakowany w punkcie 1).
- Na liście funkcji dodatkowych pojawi się nowoutworzona funkcja dodatkowa, która jest gotowa do działania.
Funkcjonalność:
Funkcja umożliwia wykonanie importu atrybutów dla środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia z pliku Excel. Jeżeli środek trwały, wartość niematerialna i prawna lub pozycja wyposażenia nie posiadają jeszcze przyporządkowanego atrybutu, występującego w arkuszu Excel, to taki atrybut zostanie dodany. Jeżeli atrybut jest już przyporządkowany do środka trwałego, wartości niematerialnej i prawnej lub pozycji wyposażenia to podczas wywołania funkcji dodatkowej możemy zdecydować co ma się wówczas wydarzyć:
- wiersz arkusza może zostać pominięty (w Comarch ERP Optima pozostanie dotychczasowa wartość atrybutu) - opcja: Pomiń zapis,
- dotychczas istniejąca wartość atrybutu w Comarch ERP Optima zostanie zastąpiona importowaną wartością z arkusza Excel - opcja: Zamień istniejący zapis.
Oprogramowanie Comarch ERP Optima nie umożliwia wielokrotnego dodania tego samego atrybutu dla jednego środka trwałego, wartości niematerialnej i prawnej lub wyposażenia tak jak ma to miejsce np. w przypadku kontrahentów czy towarów.
Uwagi ogólne dla plików Excel:
- Przed wykonaniem funkcji dodatkowej należy przygotować arkusz programu Excel, zgodnie z plikiem wzorcowym, który można pobrać w linku powyżej.
- Nazwy kolumn i arkuszy (z wyjątkiem nazwy pliku) muszą pozostać zgodne z arkuszem wzorcowym. Kolumn i arkuszy nie należy usuwać ani zmieniać ich kolejności.
- Standardowo funkcja wykonuje import z plików XLS, których użycie wymaga sterownika standardowo zainstalowanego wraz z systemem Windows (Microsoft.Jet.OLEDB.4.0).
- Import z plików XLSX wymaga zainstalowania dodatkowych sterowników Microsoft ACE, które można pobrać tutaj. Należy zwrócić uwagę na zgodność sterowników z właściwą wersją pakietu Microsoft Office (32/64 bity). Dodatkowo w definicji funkcji dodatkowej należy zakomentowć sekcję związaną z Microsoft.Jet.OLEDB.4.0 i odkomentowanie sekcję związaną z Microsoft.ACE.OLEDB.12.0.
Uwagi do arkusza AtrybutyST i AtrybutyWyposazenie:
- Kolumna: Nr Inwentarzowy powinna zawierać istniejący w Comarch ERP Optima numer inwentarzowy środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej (arkusz: AtrybutyST) lub numer inwentarzowy pozycji wyposażenia (arkusz: AtrybutyWyposazenie).
- Kolumna: Atrybut powinna zawierać kod istniejącego w Comarch ERP Optima atrybutu środka trwałego.
- Kolumna: Wartość
- wartość tekstowa (dla atrybutów tekstowych),
- wartość liczbowa - max. 4 miejsca po przecinku (dla atrybutów liczbowych)
- wartość tekstowa (dla atrybutów lista) - nie jest weryfikowane, czy istnieje pozycja listy
- wartość tekstowa (dla atrybutów data) - w postaci YYYY-MM-DD - wartość powinna być poprzedzona znacznikiem apostrofa
Więcej
Inne rozwiązania autorskie
Cennik oprogramowania autorskiego
Pobierz oprogramowanie autorskie