Dodatki do wynagrodzeń z pliku Excel

Funkcja umożliwia import dodatków do wynagrodzeń pracowników z pliku Excel.

 

Wzorcowy plik Excel dla funkcji dodatkowej

Instalacja funkcji dodatkowej:

  1. Pobrać funkcję dodatkową - plik w formacie XML: Dodatki do wynagrodzeń z pliku Excel.xml
  2. W programie Comarch ERP Optima wybieramy opcję Płace i Kadry -> Kadry -> Funkcje dodatkowe -> Konfiguracja funkcji dodatkowych.
  3. W zakładce "1.Ogólne" ustawiamy się w gałęzi drzewa: Procedury -> Lista pracowników, wspólników i właścicieli.
  4. Klikamy prawym przyciskiem myszy wybierając z menu kontekstowego opcję: "Importuj zestawy z pliku XML".
  5. Po pojawieniu się okienka "Import zestawów wydruków" klikamy na przycisk "Wykonaj" (ikona z piorunem).
  6. Wskazujemy plik XML funkcji dodatkowej (plik XML rozpakowany w punkcie 1).
  7. Na liście funkcji dodatkowych pojawi się nowoutworzona funkcja dodatkowa, która jest gotowa do działania.

Funkcjonalność

Funkcja dodatkowa: Dodatki do wynagrodzeń z pliku Excel pozwala na zbiorcze wczytanie dodatków do wynagrodzeń (typy wynagrodzeń np. premie lub potrącenia) do systemu Comarch ERP Optima. Funkcja realizuje zarówno dopisywanie nowych dodatków dla pracowników (pierwsze wprowadzenie dodatku do Comarch ERP Optima) jak również okresową ich aktualizację.

Uwagi ogólne dla plików Excel:

  • Przed wykonaniem funkcji dodatkowej należy przygotować arkusz programu Excel, zgodnie z plikiem wzorcowym, który można pobrać w linku powyżej.
  • Nazwy kolumn i arkuszy (z wyjątkiem nazwy pliku) muszą pozostać zgodne z arkuszem wzorcowym. Kolumn i arkuszy nie należy usuwać ani zmieniać ich kolejności.
  • Standardowo funkcja wykonuje import z plików XLS, których użycie wymaga sterownika standardowo zainstalowanego wraz z systemem Windows (Microsoft.Jet.OLEDB.4.0).
  • Import z plików XLSX wymaga zainstalowania dodatkowych sterowników Microsoft ACE, które można pobrać tutaj. Należy zwrócić uwagę na zgodność sterowników z właściwą wersją pakietu Microsoft Office (32/64 bity). Dodatkowo w definicji funkcji dodatkowej należy zakomentowć sekcję związaną z Microsoft.Jet.OLEDB.4.0 i odkomentowanie sekcję związaną z Microsoft.ACE.OLEDB.12.0.

Uwagi do arkusza:

  • Kolumna: Kod_pracownika - powinna zawierać istniejący w Comarch ERP Optima akronim pracownika. Pole jest obowiązkowe.
  • Kolumny: Nazwisko, Imie - odpowiednio nazwisko i imię pracownika. Wypełnienie pól nie jest wymagane.
  • Kolumna: Typ_wyplaty - istniejący w Comarch ERP Optima typ dodatku do wynagrodzeń np. premia uznaniowa. Pole jest obowiązkowe.
  • Kolumny: Data_od, Data_do - daty obowiązywania dodatku: od-do. Wypełnienie pola/pól nie jest wymagane.
  • Kolumny: Wartosc1, Wartosc2 - wartości przekazywane do typu wypłaty, najczęściej kwota lub procent (premia procentowa). Pola należy wypełnić lub pozostawić puste stosownie do definicji typu wypłaty w Comarch ERP Optima.
  • Kolumna: Symbol_LP - symbol listy płac. Wypełnienie pola nie jest wymagane.

Więcej

Inne rozwiązania autorskie

.

Cennik oprogramowania autorskiego

.

 

 Pobierz oprogramowanie autorskie

.